Project Management Assistant – 0.6 FTE

Hystream is een jonge start up organisatie binnen de gevestigde energie wereld. Hystream richt zich op het ontwikkelen en distribueren van waterstof in Nederland. Het doel van Hystream is om ´end-to-end’ waterstof oplossingen te bieden voor transport, voertuigen, watertransport en gebouwen. Sinds 2020 zijn ze actief en het team bestaat uit een aantal ervaren en ondernemende mensen met de nodige ervaring in het leveren van energiegerelateerde projecten.  Ieder kent zo zijn focusgebied gericht op project management, veiligheid en operationele excellentie met als doel de waterstof/energiemarkt open te breken en verder te ontwikkelen. Een vooraanstaande positie, want, in waterstof ligt de toekomst! Hystream zoekt ter aanvulling van het bestaande team een innovatieve en ondernemende project management assistent met de mogelijkheid tot doorgroei naar project manager.   

Wat ga jij doen? 

De jonge organisatie zoekt een nieuwe, ondernemende en zelfstandige collega met de focus project management ondersteuning. Ideale combinatie, want alles wat je (zelf) bedenkt blijf je optimaliseren en invloed op hebben. Dit betekent concreet dat je het volgende gaat doen: 

  • Het opzetten en onderhouden van (project) administratie inclusief document control;

  • Het uitvoeren van administratieve werkzaamheden zoals het controleren van urenbriefjes en facturen, het bewaken en signaleren van (eventuele juridische) deadlines/termijnen en het bijwerken van relevante administratie;

  • Het bewaken van de (project) planning, rapporteren over milestones en signaleren en oplossen van knelpunten;

  • Het vastleggen en bewaken van acties en risico's;

  • Het verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen en het opstellen van afwijkingsrapportages;

  • Het opstellen en versturen van periodieke rapportages;

  • Het zorgen voor de bewaking van de richtlijnen voor kwaliteitsmanagement;

  • Het ontwikkelen en onderhouden van belangrijke (projectmanagement) documentatie;

  • Het organiseren van en deelnemen aan (wekelijkse) overleggen;

  • Het voorbereiden van vergaderingen en andere bijeenkomsten;

  • Het uitwerken van en verslaglegging van specifiek coordinatieteam-overleggen (inclusief actie- en besluitenlijsten);

  • Het faciliteren van teamsamenwerking en communicatie en het bijhouden van besluiten- en actielijsten.

Wat breng jij mee aan persoonlijkheid en ervaring 

Je komt te werken in een ervaren, maar jong en ondernemend team van medewerkers en dit is gelijk de uitdaging. Inhoudelijk vertellen ze je alles over waterstof, de transitie op de energiemarkt en de toekomst, op het gebied van marketing ben jij de expert. Dit zal je ook uitdragen. Je neemt het voortouw in de vorm van communicatie, bent kritisch op wat de collega’s aandragen en denkt ten alle tijden mee om Hystream zo optimaal mogelijk in de markt te zetten.  

Je hebt een afgeronde MBO/HBO opleiding project management, idealiter ten minste drie jaar relevante werkervaring, we zien graag je portfolio. Je bent vloeiend in de Nederlandse en Engelse taal en je kunt goed hoofd- van bijzaken onderscheiden. Je bent uniek in de functie, net als alle andere medewerkers, dit betekent dat je zelfstandig moet kunnen en willen werken. De werksfeer is een open cultuur, iedereen brengt zijn/haar persoonlijkheid, professionele kennis en ervaring mee en dit levert vaak leuke, energieke en inhoudelijke gesprekken op.  

Het kantoor is gevestigd in Woerden, maar je mag uiteraard ook gedeeltelijk vanuit huis werken.    

Wil je hier meer over weten, bel of whatsapp Albert Haak direct op 06-82302071 of stuur direct je gegevens naar: albert.haak@hystream.nl